Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2012 03:59 - Притеглен си на везните и си намерен недостатъчен
Автор: plamenshopov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1630 Коментари: 0 Гласове:
3



 Притеглен си на везните и си намерен недостатъчен

 image

Все още си спомням, макар и след толкова много години, как за първи път в живота си съвсем определено и живо преживях това. В началото започнах да изучавам Библията като скептик и невярващ - като бивш студент и настоящ преподавател по философия. Пристъпих към нея просто като към една от многото философски системи по света. Обаче докато продължавах да я изучавам, аз започнах, противно на собствената си воля, да осъзнавам, че в мен стават някакви странни и дълбоки промени.

Моето отношение на интелектуално превъзходство, чувството ми за самоувереност и самодоволството започна да се изпарява.

Бях възприел становището на древния гръцки философ, който бе казал: ”Човекът е мярката на всичко”. Приемах, че чрез собствените си интелектуални и критични умения мога да оценя всяка книга или философска система, която бих започнал да изучавам. Но сега, за своя най-голяма изненада, аз четях Библията и, въпреки че не я разбирах напълно, започнах да осъзнавам, че аз самият съм оценяван по някакъв стандарт, който не беше нито мой, нито нечий друг човешки стандарт. Както с Валтасар по време на пира (Даниил 5), и пред моите очи сякаш се разкриха думите: Притеглен си на везните и си намерен недостатъчен. (Даниил 5:27) 

Без никаква определена промяна на външните обстоятелства около мен, аз станах вътрешно неспокоен и неудовлетворен. Удоволствията и различните други действия, които преди това ме привличаха и ангажираха, загубиха силата си и вече не ме забавляваха. Все повече осъзнавах някаква дълбока нужда вътре в мен, която не можех да определя, нито да задоволя. Не го разбирах напълно, но чрез огледалото на Божието Слово Бог ми показваше истината за моята вътрешна нужда и празнота. 

След няколко месеца това откровение за моята нужда, дори и в духовното невежество и слепота, в които се намирах, ме накара да потърся Бога със смирение и искреност. След като го намерих по този начин, аз открих, че Той, Който чрез написаното Си Слово ми показа моята нужда, е в състояние да я задоволи напълно чрез Личността на Неговото Живо Слово - Господ Исус Христос.

 Откъс от книгата на Дерек Принс: Основи на Християнството 1

Книжарница CLC България
Християнска книжарница "Бъдеще и Надежда

Пламен Шопов, http://bojieto-slovo.blogspot.com/
Благословение!



Тагове:   дерек принс,   даниил 5,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: plamenshopov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1827011
Постинги: 220
Коментари: 279
Гласове: 452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930