Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2010 22:49 - Вижте ги за последно, преди да ги загубим !
Автор: lambo Категория: Политика   
Прочетен: 38297 Коментари: 35 Гласове:
25

Последна промяна: 28.09.2010 22:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днес е Световния ден на Околната среда. Посрещаме го с нарастваща тревога. Изчезването, тоест унищожаването на видовете живот, продължава с нарастваща скорост. Много видове ще бъдат загубени, даже преди да бъдат открити ! 

Преди години мисля по "Animal Planet ", един американски учен държеше в ръката си билярдна топка и простичко ни обясни :
"Ако Земята е с мащаба на тази топка, то слоя около нея в който има живот, е по тънък от 1/10 от милиметъра. Правим така ( той претърка топката в ръката си)  и живота го няма"

А точно това правим. Докато ние българите и другите бели народи изчезваме, то останалото население на Земята се плоди с експлозивна скорост. Почти са изсечени вече тропическите гори. Океаните се замърсяват с токсични отпадъци и т.н. Скоро ще останем само ние и врабчетата.

Полюбувайте се на някои видове живот, плодове на Еволюцията, които все още се срещат в България. Снимките съм ги правил от 2007 г. насам. Дали не ги виждаме, за последен път ?!

image
Земята и Луната, снимани от орбита около Марс

image
Земята ... снимана от лунната повърхност

image
Синьото топче

image
Резерватът Козя Стена в Стара Планина, е като Ноев ковчег !

image
Волският език - кой не го знае ! Вляво Женска папрат.

image
Казашката хвойна - рядък реликт

image
Пъстрата перуника - намерил съм само едно находище !

image
Сибирската перуника - за БГ рядък вид

image
Петровия кръст - прекрасен крем !

image
Съцветие на Панчичева пищялка с цял набор насекоми ...
земна пчела, два вида сечковци, пчелен бръмбар и др.


image
Петльовото перо, се кипри срещу слънцето

image
Мирзинитската млечка, все още е многобройна

image
Прочутия сред билкарите заради корена си, Чер оман

image
Рядката в БГ, Червена калина

image
Гордоста на Българската флора - Силивряка

image
Главестия лен - обитател на високите планини

image
Пирамидалният анакамптис - все още са живи отделни находища

image
Главестата пърхутка, обитава гори и открити места

image
Виненочервената гълъбка, все още е честа в горите на БГ

image
Сърнелата - любимката на българските гъбари

image
Пурпурната манатарка - смъртоносно отровна !
Приятеля ми режеше с макетния нож, слой след слой,
а аз щраках бързо докато уловя този миг -
как показващото се в първия миг жълто месо, веднага посинява

image
Пясъчната манатарка - много съм изял от нея !

image
Белият планински охлюв

image
Голямото нощно пауново око, най-едрата пеперуда в Европа

image
Буковият сечко е изключително красив. Среща се и в дъбови гори.

image
Дъждовникът, току що излиза от ручея

image
Жълтокоремата бумка - в мойта лява кунка !

image
Някакъв хибрид, между горска и планинска жаба ?!

image
Млад смок мишкар, с типичната за него буква "V" на тила

image
Млад смок-синурник, най-голямата змия в България

Всички снимки съм ги правил, в Средна Стара Планина, в районите на Карлово и Троян.



Гласувай:
25


Вълнообразно


1. gabar4eto - Zdr Priqteliu
05.06.2010 23:42
Neka badem , neka badem takiva da mojem dalgo o6te da s enaslajdavame na tova -Bog da ni pazi.pozdravi
цитирай
2. edinman - Да си жив и здрав за този пост!
06.06.2010 08:56
Поздрав и от мен!
цитирай
3. hristo27 - Прекрасни снимки!
06.06.2010 10:07
Прекрасни снимки!
цитирай
4. анонимен - Браво!
06.06.2010 11:02
Тези снимки ми напълниха душата!
цитирай
5. mkvl - ...
06.06.2010 13:45
Красота! Поздрави!
цитирай
6. анонимен - edin urok po obo4 kym prirodata
06.06.2010 14:23
BRAVO be 4ovek!

tolkoz e milo ot hiliadi km da zrnes krasoti koito zabraviame. zabraviame imenata, cvetovete i mirizmite im.
Мирзинитската млечка, i Червената калина nai silno ni grabnaha.
цитирай
7. анонимен - страхотно
06.06.2010 14:55
Ще ги покажа на едни ученици , има да се радват...
цитирай
8. chara - Много са красиви!
06.06.2010 14:56
Съвършени са!
:)
цитирай
9. анонимен - Поздравявам те и ти благодаря, че ...
06.06.2010 15:51
Поздравявам те и ти благодаря, че направи деня ми по-хубав!
Докато има кой да покаже тези снимки, то главните герои в тях ще живеят!
цитирай
10. анонимен - браво
06.06.2010 17:15
моите почитания
цитирай
11. анонимен - Браво ! Ге знам дали хората зная, т ...
06.06.2010 21:22
Браво !
Ге знам дали хората зная,т със строежите покрай околовръстното шосе на София колко вида уникални блатни растения изчезнаха, но знам че по голямата част не ги интересува.
цитирай
12. lambo - до номер 11 - Не само не ги интересува, но те за тях са "някакви треви"
06.06.2010 21:32
Човек като е неук, е и сляп за това богатство, което ни е даром от Бога.
България има най-малко 4 000 вида висши растения. Най-богатата флора в Европа.
цитирай
13. lubara - Поздрави, lambo!
07.06.2010 16:08
Много впечатляващо, с познанията си за тези видове.
Гъбите съм ги брал, брал...
Дъждовникът и охлювът са ми много познати.
Волският език съм го късал, наесен.
Но цветята, изобщо не познавам.
Стара планина ми е любима!
цитирай
14. анонимен - Ади
10.06.2010 12:48
Я, в блог.бг не било пълно само с простотии и преписи.
И от мен браво на автора.
Причината да се включа е, че снощи в двора ни се "излюпи" точно Голямо нощно пауново око, не знаех че е изчезващ вид. Тъй като не е много подвижна се надявам, че ще видим и поколението й.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Браво Ламбо,
10.06.2010 22:05
Напълни ми се душата, много красота си събрал тука, чудесни снимки си направил. А за живота на земята си много прав за съжаление, ние непрекъснато се самообиваме. Билките ги познавам, черния оман не го бера, за да не го унищожавам, по начало редко бера корени по същата причина. Иначе на черният оман казват още зарастличе, защото ускорява зарастването на счупени кости.Прибавих ти постинга към моята блогвълна "Всичко за билките", виж тук:
http://blog.bg/theme.php?theme=874&success=1
цитирай
16. анонимен - Животът си отива от земята
12.06.2010 03:22
Наистина, както казва авторът Ламбо, правим така, че да си отидем завинаги.
С едно не съм съгласен с него, а именно, че всички сме виновни за бъдещата катастрофа.
За мен виновни са големите играчи, които аз наричам "големите световни престъпници", ненаяли и ненаграбили се, срещу които не можем нищо да направим.
Всички думи, че от нас зависят съдбините на света са чиста проба демагогия или наивност.От не зависи нищо.

цитирай
17. toross - Благодаря ти
13.06.2010 00:54
за тази неземна красота! Че скоро както сме тръгнали няма да ги имаме в БГ.
цитирай
18. zvezdichka - Oкокорих се
20.06.2010 22:16
ама приятно, защото си дал ценна информация. Благодаря за линковете, които си дал в блога ми, за да те прочета. И как така си наясно със имената на всички тези изчезващи видове. Защото аз някои по известни ги познавам, но с имената на повечето полски цветя изобщо не съм наясно.
Поздравления за постинга!
цитирай
19. innamorata - Благодаря...
23.06.2010 22:09
за полезната информация :)
цитирай
20. анонимен - да има повече такива хора
09.07.2010 11:52
Да има повече такива хора като теб, за да ги има и тези неща! Уникални снимки! Зарадваха ме, но най-вече ме зарадва това,което правиш!
цитирай
21. apollon - хубави снимки - тук няма неопред...
21.08.2010 20:15
хубави снимки - тук няма неопределени обекти
цитирай
22. divna8 - Благодаря! Прекрасни снимки и с...
24.08.2010 18:44
Благодаря! Прекрасни снимки и сериозно послание!
Стряскащо - за всеки от нас... Защото защитата зависи от всеки един, а не само от правителства и партии. Всеки от нас - човеците - носи отговорност за загиващите си видове.
Поздравления за постинга!
цитирай
23. анонимен - трогателно
20.09.2010 15:21
Защо не организираш в хубавата есен разходка поне по Витоша на тези които са се порадвали на твоите снимки?
цитирай
24. анонимен - ПОЗДРАВЛЕНИЯ
20.09.2010 19:36
НАПЪЛНИХТЕ МИ ДУШАТА!
ОБИЧАМ ПРИРОДАТА, НО ВСЕ НЕЩО МЕ СПИРА ДА СЕ РАЗХОЖДАМ ИЗ БЪЛГАРСКИТЕ КРАСОТИ! /лоша организация най-вече:)/
НАПРАВИХ РАЗХОДКА БЛАГОДАРЕНИЕ НА ВАС!
С ОГРОМНА БЛАГОДАРНОСТ - ИРИНА
цитирай
25. lambo - Радвам се, че вие се радвате на моите снимки
21.09.2010 21:33
И че така ще заобичате повече природата, тези малки божи творения - растения, гъби и животни, без които ще загинем и ние

Няма да повярвате сигурнo, че фотосите съм ги правил с нищожен 3,1 мпс апарат
"Mercury". Затова всички снимки, съм ги редактирал с "ACDSee Pro Application"
цитирай
26. анонимен - Много хубави снимки
28.09.2010 20:42
Буковият сечко е много готин виждал съм на едно място много като него и е доста голям(изкара ми акъла).
цитирай
27. анонимен - Благодаря
01.10.2010 14:02
Благодаря и поздрави за прекрасните снимки!
цитирай
28. анонимен - Въпреки че днес денят е мрачен ,сърцето и душата ми ликуват!
01.10.2010 14:19
Живея в планината , но бях приятно изненадан от ВАС.Фотосите са прекрасни .
Обграден съм от всичката тази красота , но докога ли?Природата ни е подложена на" масово унищожение "от безразборна сеч и застрояване.Огромни хотели,пътища ,лифтове и писти поглъщат със своята бетонна паст последните убежища на тази неземна красота Очарованието на планините и резерватите ни ще останат в легендите на бъдещите поколения..Е,поне вашите и още много такива фотоси ще оцелеят за да показват на децата и внуците ни и на техните деца и внуци и т.н , че не всичко е било игрища зо голф,бетон и райграс.
цитирай
29. анонимен - чудничко
01.10.2010 15:05
Прекрасни снимки! Благодаря Ви приятното изживяване!
цитирай
30. анонимен - Благодаря!
06.01.2011 10:25
Благодаря!
цитирай
31. swan16 - Истинска прелест си ни поднесъл- ...
27.01.2011 12:44
Истинска прелест си ни поднесъл- браво! Радва и окото и душата. Дано бъдем по-разумни и да пазим това, което е останало на нашата планета!
цитирай
32. анонимен - Благодаря!
05.03.2011 10:13
Снимките са страхотни, благодарности и от мен!
цитирай
33. анонимен - ВЕЛИКОЛЕПНО
27.05.2011 10:12
Благодаря , че благодарение на такива като тебе, можем да оценим нашата България.БЛАГОДАРЯ .сем. Снежанка и Веселин Алексиеви - пловдив
цитирай
34. анонимен - Поздравления за темата
27.05.2011 11:55
Чудесни снимки. Полезна информация. Много красиво.
цитирай
35. анонимен - Поздрави!
27.05.2011 11:59
Красиво! Оставя без дъх! Благодаря за споделената красота!

Поздрави :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lambo
Категория: Политика
Прочетен: 3569367
Постинги: 217
Коментари: 2709
Гласове: 4524
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930