Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2011 11:16 - Тайното послание на Микеланджело
Автор: universalnite1neo Категория: Други   
Прочетен: 31099 Коментари: 41 Гласове:
78

Последна промяна: 12.04.2011 11:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Строителството на Сикстинската капела  започва по времето на понтификата на папа Сикст IV през 1475 г. Същата година, недалеч от Флоренция, в малкото градче Капрезе в семейството на Лодовико Буонароти се ражда втори син, когото наричат Микеланджело. Сега това име е известно на всички и е тясно свързано със Сикстинската капела.
   Познавайки детайли от жизнения път на художника, скулптора, архитекта и поета, човек не може да не бъде изумен от титаничната сила, която е носел. Именно тя му е позволявала да устои на неуспехите и издевателствата на съдбата.
   През 1508 г. римският папа Юлий II извиква прославения ваятел от Флоренция в Рим. Зад гърба на Микеланджело са вече известните скулпторни шедьоври "Оплакването на Христа" и "Давид". Логично било папата да му предложи извайването на нова статуя. Но не. Подучен от недоброжелатели на Микеланджело и най-вече от архитекта Донато Браманте, който покровителствал своя земляк Рафаело Санти и който имал желанието да отстрани от пътя му конкурента, било предложено на Микеланджело да изрисува тавана на Сикстинската капела. Таванът е с площ около 600 кв.м ! Замисълът на опонентите бил прост.
   Първо, великият майстор да бъде отведен далеч от неговата главна работа - скулптурата. Второ - върху него да се стовари гневът на понтификата, ако реши да се откаже. Но ако все пак се съгласял, то в качеството си на скулптор той няма да може да създаде нищо свястно и предимствата на Рафаело ще станат неоспорими. Ако отчетем факта, че до този момент Буонароти не се е занимавал с фрескова живопис, то лесно ще разберем защо защо скулпторът в началото е молил папата да предложи тази поръчка на Рафаело.
   Своят подвиг художникът извършил в рамките на 26 месеца. Той изписал тавана, лежейки по гръб или седейки със силно извита назад глава. Често боята капела от четката и изпръсквала очите му, от неудобното положение тялото му било разкъсвано от нетърпима болка. Но той създал творение, което по своето съвършенство заело централно място в изкуството на Възраждането.
   Безспорно една от най-красивите фрески върху плафона на капелата е "Сътворението на Адам". Облегнато на дясната си ръка, в полулегнало положение, върху земята е е разположено младото и красиво, но все още неживо тяло на първия човек. Летящ в обкръжението на много безкрили ангели Творецът-Саваот е протегнал десница към лявата ръка на Адам. Само миг и пръстите им ще се докоснат, тялото на Адам ще оживее и ще добие живот. Описвайки тази фреска, обикновено изкуствоведите отбелязват, че Саваот и ангелите, обединени в едно цяло, много добре се вписват в картината, уравновесявайки лявата част на стенописа. И толкова.







  Вглеждайки се обаче внимателно в творението на художника, изведнъж разбираме, че не Господ съживява Адам, а един огромен мозък, повтарящ в детайли строежа на главния мозък на човека. Това би трябвало да го разберат биолози и лекари, познаващи основите на анатомията. Но едва след половин хилядолетие замисълът на Микеланджело бил прозрян. Майсторът е засекретил в тази фреска една тайна, че актът на творението е бил извършен от Вселенски разум. Защо още докато е бил жив Микеланджело, не е подсказал на съвременниците си какво е изобразил ?
   Обяснението се налага от само себе си. Художникът е можел да изучи строежа на мозъка само ако се е занимавал с аутопсия. А по това време подобно деяние се наказвало със смърт. Ако 17-годишният Буонароти бе хванат при аутопсирането на трупове в манастира "Санто Спирито" във Флоренция, още на следващия ден неговият труп щеше да виси в рамката на прозореца на третия етаж. От онези дни на 1492 г., когато Микеланджело е изучавал строежа на човешкото тяло, до създаването на фреската са изминали почти 20 години. Независимо от този неголям отрязък от време поразяващото в този стенопис е точността, с която е изобразил извивките и гънките на главния мозък на човека.
   Много лесно се открива страничната бразда, отделяща челната част от мозъка от слепоочната. Горната и долната слепоочна бразда ограничават средната слепоочна извивка. Дясното рамо на Саваот очертава средната челна извивка. Профилът на един от ангелите повтаря централната или роландовата бразда, а това всъщност е границата между челната и теменната част на мозъка. И накрая, главите на двата ангела, намиращи се зад гърба на Създателя, очертават най-крайната и ъглова извивка.
   Детайли от строежа на човешкия мозък се откриват и в диплите на дрехата на Саваот във фреската "Сътворението на Слънцето, Луната и растенията", и в очертанията на тъканта във фреската "Отделянето на сушата от водата и сътворението на рибите".
   Последните думи на Микеланджело били : "Колко е жалко, че трябва да умра, когато едва започнах да сричам в своята професия". Можем само да добавим : "Колко жалко, че едва след петстотин години ние се научихме да четем , сричайки онова, което ни е подарил великия Майстор".


image




Гласувай:
78



1. nicodima - На една вълнА сме! : )...
12.04.2011 11:26
Ренесансът, между впрочем, е пълен със загадки от този тип!
Поздрави!
цитирай
2. universalnite1neo - Ре 1. nicodima
12.04.2011 11:32
:) Привет !
Загадките са в изобилие , винаги са ме привличали . Сега съм в проучване картините на Албрехт Дюрер , сигурно ще има материал и за него .
цитирай
3. universalnite1neo - Чудя се какви ли още глупости ще се ...
12.04.2011 11:48
анонимен написа:
Чудя се какви ли още глупости ще се изпишат за ренесанса и големите майстори от периода. Леонардо вече е преексплоатиран от мало и голямо и не е дотам интересно - вече се стига до абсурди, та сега се заеха и с Микеланджело. Ако се загледаш наистина можеш да откриеш споменатите неща във фреската, но съждението за "Всемирния разум" е доста забавно, след като всички изследователи на гения твърдят, че е силно и искренно вярващ, което личи и във всичките му творби. И ако за вятърничавия Леонардо това не може да се каже и съответно могат да му се приписват подобни скрити мисли, то за Микеланджело нещата едва ли стоят така.
Както и да е - интересно инфо даваш! :)

:) Като анонимен да ти кажа, че коментарът ти може да се изтрие от бъг в ситемата , затова го копирам . При мен инфото винаги гледам да е интересно и най-важното - неортодоксално .
цитирай
4. svetitemeruta - Ааа...
12.04.2011 12:12
Благодаря за копването! Колкото до неортодоксалноста, знам ли - звучи доста еретично! :)
цитирай
5. universalnite1neo - Ре 4. svetitemeruta
12.04.2011 12:14
:) Нека звучи - аз не плащам "данък обществено мнение" ! Който отвхърли догмите в мисленето си освобождава съзнанието ...
цитирай
6. svetitemeruta - Много право!
12.04.2011 12:18
То аз и другите данъци неискам да плащам, ама пусто нестава! :)
...Но да не измествам темата!
цитирай
7. universalnite1neo - Ре 6. svetitemeruta
12.04.2011 12:39
:) На пръв поглед се измества , но аз знам, че всичко е взаимосвързано , дори да не се усеща . Ако ти е интересно да прочетеш моето мнение за ограниченията - http://universalnite000.blog.bg/drugi/2009/09/27/za-mislovnite-ogranicheniia.405246
цитирай
8. zahariada - Привет, приятелю!
12.04.2011 12:48
Още една "мисловна фреска." Недокосването на двата пръста е символ, според мен, че материалното се създава от духовното, от вселенския разум. Поздрав!
цитирай
9. universalnite1neo - Ре 8. zahariada
12.04.2011 12:55
:) Привет !
Действително като се съсредоточим се вижда такъв намек . Микеланджело го е предал хитроумно предвид времето, в което е живял :) Очаквай и още интересни послания в картините на Дюрер - сега съм на тази тема .
Поздрави най-сърдечни :)
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Нео!:)
12.04.2011 13:44
Много хубав постинг за титаничния италианец... Изписването на Сикстинската капела наистина е подвиг. За тези 26 месеца Микеланджело се превръща в старец. Физиката му следва очертанията на духа... Под четката му рухва високата колона на фалшивото богоугодие. И то не къде да е, а именно в лоното на една империя - римокатолическата църква. Само по себе си, послание. Трябва ни още много, за да го разчетем... Благодаря ти за споделеното. Ще очаквам с нетърпение откритията ти за Дюрер. "Рицарят и смъртта", мадоните... Един от любимите ми художници. Поздрави!

"Давид със прашка -
аз със лък.
Микеланьоло.
Високата колона рухна."

Микеланджело Буанароти
цитирай
11. svetitemeruta - zahariada, това че не се докосват ...
12.04.2011 14:57
zahariada, това че не се докосват пръстите е за да има съспенс, говорили са много изследователите по темата. Не загатва за никакъв Вселенски разум...:) И какво, нима си мислите че бачо ви Микеланджело е изрисувал всичко за 26 месеца сам!?! Ама моля ви се прочетете- има доста литература по въпроса - "сътворението" е негово, да, но от другите фигури само една от сибилите и забравих още колко точно се приписват директно на него. Останалото е направено под негово ръководство от школата му. Такива ми ти работи! :)

Инак давай онзи маниакал Дюрер да разнищим! И сенкю за линка.
цитирай
12. universalnite1neo - Ре 10. malchaniaotnadejda7
12.04.2011 16:09
:) Привет , Надежда !
Съгласен съм - който има заложбите , него нищо не би го спряло . Пропуснах да допълня нещо за самата му работа : за да привърши задачата, Микеланджело проектира собствено скеле и се налага да рисува легнал по гръб, а след като традиционната мазилка при него се проваля, той използва нов вид мазилка, забърквана от един от асистентите му.

А с Дюрер се очертават още по-интересни разкрития ( по мое виждане ) .
цитирай
13. universalnite1neo - Ре 11. svetitemeruta
12.04.2011 16:14
:) Разбира се, че не е извършил сам техническата работа , има се предвид идеите за фреските .
За недокоснатите ръце съм съгласен със захариада - дори ще доразвия неговата мисъл , защото в момента връзката ни със Създателя ( Вселенския разум ) е прекъсната поради пониженото ниво на разбиране и това е следствие от ниските честоти, на които вибрира материалния свят . Едва когато материята се одухотвори , тогава ще има съединение на ръцете :)
цитирай
14. whitepredator - Виц на вицовете.
12.04.2011 17:14
Послание от Микеланджело като смешен виц от Весо Парцала.
цитирай
15. universalnite1neo - Ре 14. whitepredator
12.04.2011 17:18
:) И ти не знаеш какво да напишеш , но щом си тук - ще те четем ...
цитирай
16. анонимен - В " Изгубеният символ" Дан Браун
12.04.2011 21:53
свързва творбите на Микеланджело със стремящите се към световно господство илюминати и наследниците им масони.
Може би има нещо логично в това и той да е бил от посветените.
цитирай
17. alexmunro - Масонството в действителност п...
12.04.2011 22:09
Масонството в действителност произлиза от тамплиерството!Ордена на тамплиерите е създаден от истинският диригент - Братството на монасите от Сион!Кумранските ръкописи, Сионските протоколи и др..недвусмислено доказват това твърдение!
цитирай
18. tera - Тези размисли твои ли са?
12.04.2011 22:46
Питам, защото не си дал линк, ако не е така.
Пиша заради първия коментар за "вятърничавия" Леонардо. Имам поне три поста за него и ходя на всички изложби в София, посветени на мащабното му творчество. Освен това съм гледала оригиналите му в Лувъра, както и на други места.
Ако този човек може да бъде охарактеризиран като "вятърничев"... Просто не коментирам такава глупост.
Лично моето мнение е, че в картините му има закодирани много повече неща, отколкото са описани до момента.

Бях във Ватиканските музеи и съм виждала Сикстинската капела, наистина запомнящо се преживяване. Не ми е навяла тези сравнения, защото се възприема като цялостна композиция, гледана отдолу. Трудно може човек да вникне там на място в детайлите, поради голямата височина. Но тезата е интересна.
цитирай
19. universalnite1neo - Ре 18. tera
12.04.2011 23:15

За мнението с вятърничавия Леонардо няма какво да кажа . По-полезно ще е да изнеса нещо повече за него - всеки да си прецени какъв е :
Леонардо да Винчи
Роден през 1452 г., Леонардо е близък познат на Ботичели — до голяма степен покрай общия им учител Верокио. Подобно на Ботичели, е покровителстван от Медичите, от семейства Есте и Гонзаг, а също от Людовико Сфорца, син на Франческо Сфорца, един от най-добрите приятели на Рене Анжуйски и член-учредител на Ордена на полумесеца.
Вече е доказано, че както и Ботичели, Леонардо проявява голям интерес към езотеричното. В разговор с нас Франсис Йейтс дори го нарече „ранен розенкройцер“. Той обаче стига много по-далеч от Ботичели в увлечението си по езотеричното. Дори Васари, негов съвременник и биограф, го описва като „еретик по душа“, ала не уточнява до какво се свежда еретизмът му. Но от известно време някои днешни учени са на мнение, че е бил привърженик на древна ерес, отстояваща, че Исус има близнак. Намираме доказателства за това твърдение в една ранна скица, наречена „Богородица със св. Йоан Кръстител и св. Ана“, както и в прочутата „Тайна вечеря“, където наистина се виждат двама съвършено еднакви Христоса. Ала не е ясно как да се разбира доктрината за близнака на Исус: буквално или символично.
В периода между 1515 и 1517 г. Леонардо е военен инженер във войската на Шарл дьо Монпансие Бурбонски, главнокомандващ на Франция и вицекрал на Лангедок и Милано. През 1518 г. се установява в замъка Клу и явно отново поддържа близки отношения с Шарл Бурбонски, който живее наблизо, в Амбоаз.

"Лично моето мнение е, че в картините му има закодирани много повече неща, отколкото са описани до момента" - без съмнение :) Това са хора , за които не важат обществените шаблони и е нормално да имат знанието как да закодират посланията си , за да не могат да бъдат разбрани от всекиго .
цитирай
20. universalnite1neo - Ре 16. polligor7
12.04.2011 23:18
:) Алекс ме е изпреварил със своя коментар . Може да се допълни и с това, което изнесох за Леонардо .
цитирай
21. mominasylza - Поздрав и от мене Нео..
12.04.2011 23:26
Мдамм, и това доживехмеее, да нарекат Леонардо вятърничав...
А с Микеланджело си направо в десетката, точно това ми е любимото.
Имам го у дома като репродукция.Просто му се наслаждавам.Нищо друго.Харесва ми и си го гледам.Анализите ги правете вие.Аз ще ви чета.
И Моне, И ван Гог. Поздрави
цитирай
22. vrabcho - Blagodarj za xybavijt post!Vpr...
13.04.2011 00:01
Blagodarj za xybavijt post!Vprochem Vie slagate mnogo interesni neshta.Chetox edna statij,che v Tainata Vecherj sa kodirani zodiakalnite znaci,s Xristos-Slance po sredata,ako obarnite vnimanie,ychenicite sa njkak si grypirani,a j tova,che Leonardo se e razxozdal s lav za kompanij iz grada,za koeto ima idej,che e bilo misal-forma,toi opredeleno si e ot drygo izmerenie
цитирай
23. анонимен - Напълно съм съгласен с изводите на ...
13.04.2011 07:34
Напълно съм съгласен с изводите на тая статия. Това е очевидно нарисуван мозък. Прекалено точно е направен, за да е случайно.
цитирай
24. svetitemeruta - Скъпа ми Tera
13.04.2011 07:39
Добре е въпреки пристрастията си да оценяваме шегата, ако и да не е най-изисканата...все пак, може би едни кавички около "вятърничавия" биха стояли добре. И все пак - Леонардо няма нито една завършена картина, за разлика от "ранния илюминат" Микеланджело. С каквото и да се е захванал този човек, на средата на пътя го е изоставял, защото му ставало безинтересно. Па ти го наречи както щеш. И скъпа, ама моля ви стига с този пусти Лувър и с оригиналите му дето на ден ги снимат по 10 000 китаеца. Сега разшири малко отиди във Флоренция, па после и в Милано и тогава ми говори за изложби на Леонардо.
цитирай
25. svetitemeruta - Напълно съм съгласен с изводите на ...
13.04.2011 07:41
kushel написа:
Напълно съм съгласен с изводите на тая статия. Това е очевидно нарисуван мозък. Прекалено точно е направен, за да е случайно.


Тъкмо "очевидно" е ама най-точната дума тука! :))
цитирай
26. monaliza121 - Привет, Нео!
13.04.2011 08:20
Освен мозъка, има и други "кодове" открити от лекари, изкуствоведи и изследователи. Денис Джеронимус, специалист по изкуството на Възраждането в Нюйоркския университет твърди: “Проблемът е, че човек вижда това, което желае да види”.
Посланието на Микеланджело, се усеща и вижда с душата, която се пречиства и смирява пред този гигантски труд и неземен талант. Само Бог или Вселенския разум, ако искате, може да даде такова огромно вдъхновение и физическа сила на човек.
Микеланджело се е съгласил да изпише тавана поставяйки много условия, най-важното от които е, да промени напълно първоначалната концепция на папата.
Получил е пълна свобода да рисува, експериментира, а защо не и да "кодира послания".
цитирай
27. tera - @24 Понеже гледам, че нещо ме "скъпосваш" без изобщо да ме познаваш,
13.04.2011 09:51
да те света, че съм била и във Флоренция, и в Милано, и в Рим, и в Лондон - това го казвам най-вече заради Националната галерия, както и на много други места - Виена, Прага, Нюрнберг, Мюнхен и т.н., няма пълен отчет да ти давам.
А това, че в Лувъра китайците, японците, корейците и цел свет снимат картините на Леонардо или Нике, или Венера Милоска не виждам с какво намалява тяхното значение.
Кой път ти каза апропо, че Леонардо нямал и една завършена картина? Ти къде си му ги гледал всичките тези незавършените?
"Мадона Лита", "Дамата с хермелина", "Свети Джером", както и други - какво им е незавършеното само ти си знаеш. :)))


цитирай
28. razkazvachka - Нима и днес не е така:
13.04.2011 10:08
будната и жива мисъл трябва да се реализира в загадки заради ограниченията, наложени от всеобщия разум чрез действащата управляваща, т.е. ограничаваща, администрация...
цитирай
29. amrak - Чудесен постинг Нео!
13.04.2011 10:42
Според мен също жалко, че след толкова време се преоткриват, но все пак си носи смисъла, самият замисъл, дори и само визуално възприето от подсъзнанието кодировката се разгръща и асимилира на друг план в нашето съзнание, така че нищо не е загубено и е било прекрасен метод за предаване на информация и ключовете за разгръщане на съзнанието се активират по този начин. Да кажем че в нашата ДНК има определени шаблони ключалки, които очакват да срещнат ключа чрез събитие, човек, картина, стих, песен, филм и всевъзможни неща, определеният ключ попада в подсъзнанието и която част е отговорна за пъзелно-ключалковото подреждане ги комбинира и активира, което по един скрит от съзнанието начин ни разгръща. В такъв случай ключовете са поставени на точното место, което вероятно е част от по-мащабния план.
Аз последно време отново се сблъсквам със съзерцаването картините на Рьорих :)
Поздрав!
цитирай
30. virgo - Удоволствие за душата ми са твоите материали, Нео
13.04.2011 11:07
Прекрасно послание предадено ни чрез теб, поклон <3
цитирай
31. vedrina - !!!
13.04.2011 13:15
Художник, скулптор, поет, архитект и конструктор на много технически съоръжения, които едва сега намират своето приложение!!!
Да - влизал е през ноща в моргата и тайно от всички е правел аутопсии на различни части от човешкото тяло!!!
"Художникът е можел да изучи строежа на мозъка само ако се е занимавал с аутопсия."
цитирай
32. svetitemeruta - @ 27
13.04.2011 16:39
Дори ти разбираш, че си изброила само 3 картини, нали!?...При това в едната от тях (Мадона Лита) и досега се оспорва авторството на Леонардо. За автентична се смята само подготвителната скица за етюда, която се пази в Лувър, но понеже си космополит, което е крайно похвално, сигурно го знаеш.
Колкото до портрета на Чечилия Галеани - нямало е как да не го завърши -Людовико Сфорца не е бил известен с търпението си.
цитирай
33. universalnite1neo - :) Благодаря на всеки, който е ко...
13.04.2011 20:39
:) Благодаря на всеки, който е коментирал , днес нямах възможност да отговоря поотделно, както е моя обичай . Обещавам ви , че най-добрият ми отговор към всички ще е следващия ми постинг :) Хубава вечер :)
цитирай
34. tera - @32 Не ме разсмивай, защото сам си противоречиш!
13.04.2011 23:23
svetitemeruta написа:
Добре е въпреки пристрастията си да оценяваме шегата, ако и да не е най-изисканата...все пак, може би едни кавички около "вятърничавия" биха стояли добре. И все пак - Леонардо няма нито една завършена картина, за разлика от "ранния илюминат" Микеланджело. С каквото и да се е захванал този човек, на средата на пътя го е изоставял, защото му ставало безинтересно. Па ти го наречи както щеш. И скъпа, ама моля ви стига с този пусти Лувър и с оригиналите му дето на ден ги снимат по 10 000 китаеца. Сега разшири малко отиди във Флоренция, па после и в Милано и тогава ми говори за изложби на Леонардо.



Първо - твърдиш, че нямал НИТО ЕДНА завършена картина, пък после - не могъл да не завърши "Дамата с хермелина", щото... дъра, бъра...

Изброила съм три картини, ти колко искаш - пълен списък да ти дам на творчеството му ли? За "Мадона Лита" май само ти му оспорваш авторството. Мога да дам още куп примери, но имам чувството, че си губя времето в този глупав спор, който не съм започнала аз все пак.

Тръгнал си да се дърляш и оспорваш един всепризнат гений, попълни си празнотите от общата култура, иди му виж нещата в оригинал по световните музеи и тогава спори. Хич не ми дреме между впрочем, колкото и да пищиш, по-велик от него няма как да станеш.

цитирай
35. svetitemeruta - :)
14.04.2011 00:06
Това с многото примери дето все го повтаряш много ме кефи миличка! Виждам, че с обикалянето на Европа си придобила широта на възгледите и богатство на изказа! Продължавай, бъди все така умна!
И последно, аз не споря с теб, не споря с никого в случая. Ти се дървиш нещо, ама на мен не ми е и дотам забавно, че да ти се вържа. И моля те спести ми поменника с галерии дето си обиколила, докато си се усъшършенствала из широкия свят, че само по-смешна можеш да ми станеш.
Смятам да приключвам по темата. Бъди щастлива! :)
цитирай
36. get - - Досега не бях се "обаждал" в блога Ви уважаеми ! . но ... тъй като виждам, че са ...
14.04.2011 21:29
universalnite1neo написа:
:) Благодаря на всеки, който е коментирал , днес нямах възможност да отговоря поотделно, както е моя обичай . Обещавам ви , че най-добрият ми отговор към всички ще е следващия ми постинг :) Хубава вечер :)


... се събрали все "мастити" :) изкуствоведи - Да питам нещоq за Микеланджело-скулптура ? - Защо е поставил на главата, на Мойсей ... рогца ??!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Moises2.jpg

- С уважение !

от Гет "дилетант"
цитирай
37. miaa - Гениален е Микаланджело!
14.04.2011 21:31
Послания от Сикстинската капела!Интересни възприятия/ логични / предизвикват, всяка фреска от нея.. Вселенски разум ,формиращ представата ни/ на нас хората/ за Бог!Поздравления Нео Нула! Искрено се радвам на твоите успехи:)))
цитирай
38. svetitemeruta - get
15.04.2011 09:50
get написа:
... се събрали все "мастити" :) изкуствоведи - Да питам нещоq за Микеланджело-скулптура ? - Защо е поставил на главата, на Мойсей ... рогца ??!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Moises2.jpg

Силно се надявам, че надъханите езотерици, няма да отдадат на рогата някакъв мистичен смисъл! Лош превод е отговора. И досега едни поставят акцента върху формата (рога), други върху смисъла (озарен от лъчи светлина), трети се радват на играта на думи. В крайна сметка, за мен е важен ефекта който има върху теб статуята като я видиш. А щом още приживе на Микеланджело Римските евреи са се трупали да и се възхищават всеки Шабат (ако може да се вярва на Вазари де), ясно е колко е впечатляваща!
цитирай
39. get - - Хм, разбрах нещо, като реплика на култа към Sol invictus-а . Но в този случай ...
15.04.2011 22:17
... може би това над главата му, би следвало да е нещо от този вид -
http://westernparadigm.files.wordpress.com/2009/12/sol_invictus.jpg

svetitemeruta написа:
get написа:
... се събрали все "мастити" :) изкуствоведи - Да питам нещоq за Микеланджело-скулптура ? - Защо е поставил на главата, на Мойсей ... рогца ??!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Moises2.jpg

Силно се надявам, че надъханите езотерици, няма да отдадат на рогата някакъв мистичен смисъл! Лош превод е отговора. И досега едни поставят акцента върху формата (рога), други върху смисъла (озарен от лъчи светлина), трети се радват на играта на думи. В крайна сметка, за мен е важен ефекта който има върху теб статуята като я видиш. А щом още приживе на Микеланджело Римските евреи са се трупали да и се възхищават всеки Шабат (ако може да се вярва на Вазари де), ясно е колко е впечатляваща!


- А вижте в близък план Какво се вижда ?! http://www.biografiasyvidas.com/biografia/m/fotos/moises_1.jpg - за кой ли бог е бил присъщ този атрибут ?! - Имате ли някакви предположения ? ... защото аз се оплетох в множеството варианти, които възникнаха !!?

- С уважение !

от Гет
цитирай
40. tera - @35
16.04.2011 20:31
Don't worry!
Щастлива съм си с това, че нещата, за които говоря съм ги видяла на живо, а не съм чела по книжките за тях. Това са неща, които наистина ме интересуват и тъпите, дилетантски заяжданици са ми досадни.

Ти си дърдори, все ми е тая, пък аз ще продължавам да си обикалям по света и по галериите, а и не само, защото ми е кеф! :)))

цитирай
41. svetitemeruta - тера-пия ти е нужна
17.04.2011 00:40
:) Ааа, не се притеснявам никак! Във всеки случай ме радва, че освен че съм ги видял нещата съм и чел за тях. ;) И не от Wikipedia, която ти така усилено използваш в прословутите си 3 поста за Леонардо дето неспираш да ги опяваш, сякаш са научен труд. И моля те разбери, опитай се някак да го напъхаш в умната си главица, че харесвам идола ти почти колкото теб. Просто логореята дотам те е докарала, че вместо да се опиташ да вникнеш в казаното от някой, ти си се радваш на своя глас.
И пак ти казвам- стига си се излагала с тези екскурзийки дето си правиш из Европата, по-смешна ставаш! Кой знае с кой автобус си кръстосвала!? :)))
П.С. Забрави да споменеш че си била в Рим!!! Голям пропуск наистина, но аз забравям, че той не предлага толкова много "оригинали" на Леонардо!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: universalnite1neo
Категория: Хоби
Прочетен: 1926733
Постинги: 148
Коментари: 2421
Гласове: 10700
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930